zondag 21 augustus 2016

DIY NAILS | Glitter nagels


We kennen allemaal (waarschijnlijk) wel glitter nagellak. Dat is nagellak waarin de glitters al zitten. Hmhm, echt waar, haha! Heel feestelijk in ieder geval. En omdat ik fan ben besloot ik m'n eigen, nog extremere versie, glitternagels te maken. Namelijk met échte (losse) glitters!

Gekocht bij de Action. De nagellak had ik al. De glitters trouwens ook, maar het pakje zat nog dicht, totdat ik dus ineens dit geniaal idee kreeg. Glitter nagels maken. Vrolijk voor als je naar een feestje gaat of voor als je d'r zelf eentje gaat geven!

Er zitten 10 verschillende kleurtjes in, dus ook vast wel een paar kleurtjes die jij leuk vindt!
 
Ik ben gegaan voor rood, goud en groen.
 
Het is eigenlijk heel simpel. (Oja, voordat je begint is het misschien handig om een (bak)papiertje onder je nagels neer te leggen). Smeer je nagellakje op (ik heb dezelfde kleurtjes als de glitters gebruikt maar je kunt hiervoor ook doorzichtige nagellak gebruiken!)...
 
En gooi hier vervolgens een rijke laag glitters op.
 
Doe dit ook met de rest van je nagels.
 
En laat dan de overtollige glitters van je vingers afglijden. Daarna het nagellak even heel goed laten drogen...
 
En dan kun met je vingers onder de kraan! Dit om de rest van de glitters, die hier en daar nog zitten, er ook nog even af te spoelen. Daarna voorzichtig droog deppen...
 
En dan is het tijd voor het laatste laagje nagellak. Gebruik hiervoor doorzichtige nagellak (topcoat), dat is het allermooist. Ik had dit echter niet in huis dus ik heb hiervoor een ander, redelijk doorzichtig, nagellakje gebruikt.
 
Door dit laatste laagje blijven de glitters supergoed zitten, iets dat ook wel een beetje belangrijk is wanneer je van plan bent om bijvoorbeeld de hele avond te gaan dansen, haha!
 
Party nails!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten