dinsdag 2 augustus 2016

DIY BIRTHDAYS | Granny slinger

 
Frank en ik zijn bijna jarig! Yes! En voor de verandering lijkt het me leuk om voor die feestelijke dagen zelf eens slingers te maken, in plaats van de plastic gekochte dan weer op te hangen. Ik heb een beetje gegoogled naar leuke ideetjes en zag meteen welke ik als eerste wilde m(h)aken.

De granny slinger! Superleuk, met gezellige kwastjes eronder. Ik gisteren meteen m'n wol en m'n haaknaald gepakt en vandaag was de slinger ook al klaar! (Wanneer je non-stop doorhaakt lukt jou dit vast ook, haha). Dus tijd om hem aan jullie te showen!

Geel, rood, groen en bruin. Kleurtjes die passen bij ons woonkamer-interieur.
 
Als je al eens een granny vierkant hebt gehaakt, zal deze driehoek ook zeker geen probleem zijn...
 
Je begint gewoon met drie keer drie stokjes in het midden en de rest wijst zich vanzelf.
 
Vier toeren is genoeg voor een mooi formaat vlaggetje, uiteraard zou je de vlaggetjes ook groter of kleiner kunnen maken.  
 
Na de laatste toer is het leuk om er nog een randje omheen te haken.
 
Ja, ook het minst leuke moet gebeuren... De draadjes afwerken. Saaitjes!
 
Maar als dat is gebeurd kun je ein-de-lijk beginnen aan de kwastjes. En dat is wel leuk!
 
Stuk of wat draadjes verzamelen...
 
Dan een los draadje in het midden knopen.
 
Like this.
 
En dan wederom een los draadje knopen, maar dan op de plek die je hierboven ziet.
 
Daarna zul je al echt de vorm van het kwastje tevoorschijn zien komen.
 
Nog even het kwastje aan het vlaggetje bevestigen...
 
En de onderkant van het kwastje op een mooie lengte afknippen... En dan is je eerste vlaggetje klaar! Zo heb ik er acht gemaakt.  
 
Wanneer jij ook al jouw vlaggetjes af hebt kun je beginnen aan het touwtje waaraan de vlaggetjes komen te hangen.
 
Je haakt ze, stuk voor stuk, als het ware gewoon aan het touwtje vast.
 
En ook aan het einde haak je nog even met het losse garen door. Zodat het touwtje wat steviger wordt.
 
En dan is de granny slinger klaar! Vind 'm ontzettend leuk geworden.
 
Maar voor nu gaat hij nog eventjes de kast in, bijna jarig is nog niet helemaal;)!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten