woensdag 14 september 2016

DIY BRACELETS | Kralen armband weven, deel twee

 
In kralen armband weven, deel één liet ik jullie zien hoe je een kralen weefraam maakt van een doos en hoe het weven van zo'n armband precies in zijn werk gaat. Als je dat berichtje nog niet hebt gezien/gelezen (en je wilt graag zo'n armbandje maken!) dan wil ik je adviseren om daar eerst eens heen te klikken:).

Dan zul je namelijk naderhand ook dit berichtje beter begrijpen. Waarin ik jullie niet helemaal opnieuw uit ga leggen hoe je de kralen moet weven maar waarin ik jullie wel wil laten zien hoe je motiefjes en patroontjes in zo'n armbandje kunt maken. Ontzettend leuk en tof om te doen!

Allereerst heb je pen en papier nodig. Het liefst blokjes papier, daarin kun je namelijk heel gemakkelijk de patroontjes tekenen.
 
Het eerste patroontje dat ik tekende was een redelijk simpele. Met schuine streepjes, van boven naar beneden (of andersom, haha), in drie verschillende kleuren.
 
Groen, geel (goud) en zwart.
 
Wanneer je begint volg je nauwkeurig het patroontje dat je op papier hebt getekend. Van beneden naar boven.
 
Al snel begin je te zien hoe mooi het gaat worden!
 
Check kralen armband weven, deel één om precies te zien/lezen hoe jij ook zo'n armbandje kunt weven.
 
Het patroontje van m'n tweede armbandje maakte ik iets ingewikkelder.
 
Deze kraaltjes komen voornamelijk bij de Action vandaan. Daar heb je deze mini's regelmatig liggen. Bij een plaatselijke hobbywinkel kun je ze waarschijnlijk ook wel vinden!
 
Kijk, deze komt er alweer heel anders uit te zien!
 
Ik werkte ze af met 3x3 kraaltjes op het eind.
 
Slotje eraan en knoopjes erin.
 
Het derde armbandje kreeg weer een ander motiefje.
 
Ik gebruikte daarvoor weer vier kleuren.
 
Het slotje dat je nodig hebt voor zo'n armbandje hoeft maar heel simpel te zijn.
 
Waar een doos al wel niet goed voor is, haha!
 
Het loshalen van de touwtjes kan soms een beetje lastig gaan maar dat is helemaal niet erg...
 
Want aan het eind van al je gefrutsel heb je wel een supermooi armbandje. Helemaal zelf gemaakt:)!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten