zaterdag 10 september 2016

DIY CARDS | Verjaardagskaart van papier


Soms is het leuk om een verjaardagskaart zelf te maken! Nu kan dit natuurlijk op vele wijzen maar voor Frank's verjaardag, vorige maand, maakte ik er dit keer gewoon eentje op de ouderwetse manier. Namelijk met papier, schaar en een lijmstift. Lekker knippen en plakken maar:)!

En van een oude kalender had ik nog een paar lieve Forever Friends plaatjes liggen. Die besloot ik ook te gebruiken. Verder had ik nog wat garen nodig en een heel klein beetje plakband en toen kon ik aan de slag!

Ik koos voor zachte pastelkleurtjes papier!
 
Daarvan vouwde ik het kaartje en uit een paar andere kleurtjes knipte ik de letters voor de tekst.
 
Op de voorkant plakte ik er ook nog een lief berenplaatje bij...
 
En een heel aantal feestelijke ballonnetjes, gemaakt van papier en een stukje garen.
 
En toen was het tijd voor het slingertje binnenin het kaartje!
 
Het is leuk om de vlaggetjes te knippen met een kartelschaar maar als je die niet in huis hebt liggen dan kun je natuurlijk ook gewoon een normale schaar gebruiken. De vlaggetjes bevestig je vervolgens met je lijmstift aan een stuk garen...
 
En plak je daarna in de twee bovenste hoekjes, helemaal links en rechts, van het kaartje met een plakbandje vast.
 
Zo verdwijnt de slinger in de kaart wanneer je die dichtdoet. En zo springt hij tevoorschijn wanneer de jarige het kaartje openslaat!
 
Mijn liefje vond 'm erg leuk!
 
 En oja, de achterkant kun je ook nog versieren. Happy birthday en een fijne dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten