vrijdag 2 september 2016

DIY FELT | Speldenkussentje van vilt


Wanneer je regelmatig knutselt dan heb je, vroeg of laat, nog wel eens een naald nodig. Helemaal handig is het om die dingen in verschillende formaatjes te hebben. Want de ene keer heb je zo 1 nodig en de andere keer zo 1. Kortom, een speldenkussentje is dan best gemakkelijk!

En ik had er wel één maar die viel half uit mekaar dus een paar week geleden maakte ik een nieuwe. Van vilt. Een egeltje. Toen hij klaar was werden de naalden z'n 'stekels'. Heel erg leuk! Vind ik. Jij ook toe aan een nieuw speldenkussentje? Misschien is dit egeltje dan een leuk idee!

Ik ging buiten knutselen, excuses voor het zonlicht!
 
Ik knipte allereerst twee stekelachtige rondjes. Twee viltlapjes op mekaar leggen en dan knippen maar! Zorg ervoor dat beide lapjes precies dezelfde vorm hebben.
 
En dan kun je aan de slag met één van die lapjes, het lapje waarop jij het egeltje wilt 'maken'. 
 
 De oogjes naaide ik met zwart naaigaren in het lapje.
 
En de voetjes...
 
En het bloemetje maakte ik zo. (Zie foto's).
 
Na de oogjes naaide ik het neusje vast.
 
Daarna de oortjes.
 
Vervolgens het bloemetje.
 
En toen de voetjes!
 
Sweetie pie!
 
Dan nog eventjes dichtnaaien natuurlijk.
 
En flink goed volstoppen met iets zachts uiteraard!
 
En dan issie klaar. De voorkant.
 
De achterkant.
 
En hier zie je het speldenkussentje in gebruik!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten