donderdag 1 september 2016

DIY GARLANDS | Herfstige glitter slinger


De herfst is in aantocht! Al zou je dat absoluut niet zeggen, haha. De zon schijnt, 't is superwarm en m'n korte broek ging ook vandaag gewoon weer aan. En toch zag mijn oog dat de eerste blaadjes aan de bomen al beginnen te kleuren!

Bruine kwam ik tegen. En rode. En gele. En op dit moment ook nog een hoop groene natuurlijk. Mooie blaadjes in de heerlijkste kleurtjes! Waarmee ik een slinger besloot te maken. Met glitters! Herfstbladeren en glitters. Een feestelijke combinatie ontdekte ik! Kijk maar met me mee.

Allereerst ging ik op zoek naar een paar mooie kleurrijke bladeren.
 
Daar zocht ik vervolgens glitters bij in dezelfde kleuren. (Bij de Action heb je deze glittertjes momenteel te koop, 10 verschillende kleurtjes in 1 pakje).
 
Verder heb je nodig: Lijm.
 
En dan kun je echt aan de slag. Spuit met de lijm figuurtjes of letters of wat dan ook op het blad.
 
En strooi vervolgens de glitters daarover.
 
Doe dit ook met de rest van de blaadjes!
 
Even goed laten drogen en dan kun je van elk blad de overtollige glitters eraf laten glijden.
 
Je zult zien dat je flinke bultjes met glitters overhoudt.
 
Maar die kun je gelukkig grotendeels gewoon weer in de kokertjes schuiven. (Tenminste, wel wanneer je er een kleed onder hebt liggen).
 
Dan heb je nodig: Een touwtje waaraan je de bladeren kunt bevestigen. (Ik heb me zelf een touwtje van verschillende kleurtjes garen gedraaid).
 
En een klosje garen met schaar.
 
Kijk van te voren even waar je de blaadjes ongeveer wilt hebben, zodat ze later mooi gelijkmatig verdeeld zijn over het touw.
 
En dan kun je beginnen met het vastmaken van de blaadjes! Knip een klein stukje garen af, bind deze om het steeltje van het blaadje...
 
En knoop die vervolgens vast aan het touw.
 
Kijk, het eerste blaadje 'hangt'!
 
Ditzelfde doe je ook met de rest van de bladeren...
 
En dan kun je je herfstige glitter slinger een mooi plekje gaan geven. (Bijvoorbeeld in de voortent wanneer je op de camping staat, haha). Gezellig! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten