vrijdag 7 oktober 2016

DIY BRACELETS | Steen-in-een-netje armband


Ik ben fan van de steentjes-in-netjes sieraden:)! Vind ze d'r zo stoer en hippie-achtig uit zien! Ik maakte eerder al oorbellen en een ketting op deze manier. En heb nu ook twee armbandjes gemaakt. Ben wederom blij met het resultaat! Lijkt het jou ook leuk om zo eentje te maken? Kijk dan snel verder, ik ga je hieronder namelijk uitleggen hoe ik deze in elkaar knoopte!

De spulletjes die je voor één armbandje nodig hebt zijn: Vier kleurtjes borduurgaren, een gevonden leuk of mooi steentje, een schaar, een naald en dat was het ook al! (Natuurlijk kun je ook voor maar één kleur garen kiezen, lijkt ook vast heel leuk).

Ik koos voor geel, groen, bruin en rood.
 
Vervolgens knip je van elke kleur een streng van ruim 1 meter af.
 
Precies in het midden daarvan leg je een knoop.
 
Daarna verdeel je de touwtjes in vieren. Leg dezelfde kleuren (kruislinks) tegen over elkaar. (Zie foto).
 
Leg dan één knoopje in elke twee strengen (kleuren) garen. (Zie foto).
 
En verdeel daarna de touwtjes in achten. (Zie foto).
 
Wat je dan doet is knoopjes leggen in de twee touwtjes die naast mekaar liggen, maar dan wel beide afkomstig van een andere knoop. (Zie foto). Zodat deze bloemvorm ontstaat.  
 
Daarna verdeel je de touwtjes weer in achten.
 
En leg je wederom weer op dezelfde manier knoopjes zodat het netje steeds groter wordt.
 
Al snel is het netje groot genoeg (vooral wanneer je een klein steentje gebruikt)...
 
En leg je onderin het netje, met de steen erin, een knoop.
 
En dan is het tijd voor de armband zelf!
 
Ik knoopte mijn armbandjes op een 3d manier.
 
Ik plaatste eerder al eens een berichtje over deze manier van knopen. Zie hiervoor: Geknoopt 3d armbandje. Daarin leg ik precies uit hoe je dit voor mekaar krijgt.
 
Als die HELFT van jouw armbandje lang genoeg is (je kunt hem even om je pols heenleggen om te kijken) dan knip je weer 1 meter draad van elke kleur af.
 
Twee daarvan haal je aan de andere (nog lege) kant van het steentje door het draad. (Zie foto).
 
De andere twee touwtjes haal je daar kruislinks ook door. (Zie foto).
 
Vervolgens trek je die touwtjes allemaal naar benee...

En leg je daarin een knoop. (Zie foto).
 
En dan kun je ook in die helft van de armband 3d gaan knopen.
 
Totdat het armbandje lang genoeg is!
 
Leg knoopjes aan het einde van elke helft en maak daarna nog een vlechtje aan beide kanten.
 
Kijk, zo!
 
Ik maakte er twee.
 
Ook nog een blauwige.
 
Met een dubbel knoopje sluit je ze om je pols.
 
Tof hè?! Veel DIY plezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten