maandag 17 oktober 2016

DIY CHRISTMAS | Adventskalender van vilt, deel één


Momenteel ben ik druk bezig met het maken van iets heel leuks. Namelijk een (soort van) adventskalender! Officieel gaat zo'n kalender meestal 'maar' tot de 24e van december. Tot vlak voor kerst. Maar ik besloot die van mij te maken van 1 december tot en met 1 januari! Lijkt me wel zo gezellig, om ook die laatste feestdagen nog op de kalender 'te hebben staan'.

En ook al issie nu nog (lang) niet af, ik wil toch alvast dit DIY ideetje met jullie delen. Omdat dit een hoop tijd kost, heb ik gemerkt. Het is nu half oktober. Dat betekent dat je nog anderhalf maand de tijd hebt om hieraan te werken wanneer je ook zo eentje wilt gaan maken! Dat zou moeten kunnen lukken. Denk ik. Hier in ieder geval alvast een voorproefje van de mijne!

Ik kocht het vilt voor de datum-vakjes bij de Action, die heeft momenteel best hele leuke vrolijke kleurtjes liggen.
 
Ik knipte daarvan rechthoekjes, dit worden de zakjes die ik straks kan gaan vullen met iets lekkers of met bijvoorbeeld een inspirerende spreuk of mooie Bijbeltekst.
 
Maar eerst moeten ze allemaal nog worden versierd! Tenminste, dat wil ik dan hè. Je zou er natuurlijk ook best een paar leeg kunnen laten, op de datum na.
 
Ik ben al een stukje op weg! Maar heb er (zoals je kunt zien) ook nog genoeg te gaan...
 
Dus af en toe dan pak ik dit kleurrijk projectje d'r eventjes weer bij en dan ga ik weer leuke winterse plaatjes verzinnen. So much fun making this! Wordt vervolgd...

2 opmerkingen: