maandag 24 oktober 2016

DIY FELT | Herfst magneet van vilt


Ik vind magneetjes best wel gezellig! En erg leuk om zelf te maken ook. Ik kan ze in ons huis vooral kwijt op onze afzuigkap, dus daar hangen dan ook de meeste. Waaronder nu dus ook deze herfstbomen magneetje! Ik maakte 'm van vilt en een los magneetje, die ik bij de Wibra kocht.

Het is best een simpel DIY projectje. Ook voor bijvoorbeeld kinderen, die al met naald en draad overweg kunnen, heel prima te doen! Dus was jij nog op zoek naar een leuke woensdagmiddag bezigheid? En heb je creatieve kinderen? Dan is dit misschien een tof idee!

Allereerst zocht ik een paar herfstige kleurtjes vilt (van de Action) bij mekaar waaruit ik bomen en blaadjes knipte.
 
Daarna knipte ik een vierkant-rechthoekig stukje vilt uit waarop ik de bomen en bladeren ging naaien.
 
Met de juiste kleurtjes (precies dezelfde kleur als het vilt) naaigaren!
 
Als eerste stikte ik de boomstammetjes erop...
 
Daarna de bladerdaken...
 
En als laatste de blaadjes.
 
Vervolgens knipte ik nog een zelfde formaat (vierkant-rechthoekig) stukje vilt uit...
 
Waarop ik de magneet ging naaien!
 
Natuurlijk zou je zo'n magneetje ook heel prima op het vilt kunnen lijmen maar ik weet niet welke lijm ik daarvoor het beste kan gebruiken. (Weet jij dit wel dan zou ik voor lijm gaan!) Ik wilde m'n magneetje niet verpesten, voor het geval dat lijm-gebeuren toch mis zou gaan, dus ik besloot 'm d'r gewoon op te naaien. Wat eigenlijk ook heel gemakkelijk ging.
 
Doordat de magneet best groot is en het viltwerkje heel licht blijft dit magneetje, ondanks het garen dat er nu overheen zit, nog steeds heel goed hangen.
 
Het enige dat je dan nog moet doen is het stukje vilt met magneet op het stukje vilt met bomen naaien.
 
En klaar is kees.
 
 Mijn herfstmagneetje kreeg een gezellig plekje in onze keuken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten