woensdag 26 oktober 2016

DIY HATS | Gehaakte muts ideeën


Vorig jaar haakte ik mezelf drie leuke mutsen! Ja, ik had de smaak goed te pakken, haha. Ik ga er dit jaar geen haken. Ik zit er wel over te denken om mezelf nog een mooie sjaal te h(m)aken maar mutsen die heb ik nu eerst wel eventjes genoeg. Bovendien zijn ze leuk genoeg om zeker nog een aantal jaartjes te dragen!

Ik ga ze hier aan jullie showen, wie weet doe je er nog een leuk ideetje mee op! Ik gebruikte voor alle mutsen wolgaren van de Wibra en van de Zeeman (behalve dat klein beetje roestoranje in de eerste muts). Dat garen werkt heel prima en mijn ervaring is dat het ook best nog wel lang mooi blijft. Zelfs nadat het een paar keer is gewassen!

De eerste die ik maakte is deze.
 
Ik haakte vijf granny squares van vijf toeren, met aan de buitenkant een bruin randje vasten.
 
En naaide deze vervolgens aan mekaar.
 
Onderaan (of is het nou bovenaan?) haakte ik nog een leuk roezelrandje en klaar wastie! (Deze muts is best wel 'lief').
 
De tweede lijkt een beetje op de eerste!
 
Ook met vijf granny squares.
 
Toch viel deze muts uiteindelijk iets groter uit en daardoor is die meer baggy, wat ik juist wel heel erg leuk vind.
 
Ook de (jongensachtige) kleuren en de rechte onderste (bovenste?) rand maken deze muts iets stoerder.
 
En dan is dit nummer 3!
 
Een smaller en langer model. Inclusief pompommetje. En met streepjes in plaats van vierkantjes!
 
Ze noemen dit ook wel een beanie. Zit enorm lekker moet ik zeggen!
 
Krijg je ook al zin om je eigen muts te gaan haken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten