zaterdag 5 november 2016

DIY SCARVES | Granny square zomersjaal


Naast drie mutsen en een omslagdoek haakte ik mezelf vorig jaar ook een sjaal. Van granny squares. Met roezelrandje. Het is een redelijk smalle sjaal geworden en voor een echt koude winter niet warm genoeg, maar toch op een frisse zomerdag (of warme herfstdag) heel prima te dragen!

Veel hoef ik over deze sjaal niet te vertellen, denk ik. Het is ontzettend simpel om te maken, helemaal als je al weet hoe je een granny square in mekaar haakt. En de foto's spreken eigenlijk voor zich...

Ik haakte allereerst 13 granny squares van 4 toeren.
 
Naaide de granny's vervolgens aan mekaar...
 
En haakte daar omheen (helemaal rondom) één rand van stokjes.
 
Als finishing touch haakte ik nog een rand van schelpjes...
 
En toen wassie ook al klaar! (Al duurde dat in het echt natuurlijk wel eventjes iets langer dan dit DIY-berichtje lang is, haha). Mijn stoere lieve zomersjaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten