woensdag 7 december 2016

DIY CHRISTMAS | Boekenlegger van papier

 
Een heerlijke december bevat ook dit soort dagen: Kacheltje aan, theetje bij de hand, kleedje op schoot en een (het liefst een spannend) boek lezen maar! Ikzelf ben niet zo'n snelle lezer dus in één dag lees ik een boek (bij lange na) niet uit. En wat heb ik vroeg of laat dan altijd nodig? Juist ja, een boekenlegger!

Op Pinterest was ik al vaker dit soort boekenleggers tegengekomen. Hoekjes van papier. Ja, papieren hoekjes eigenlijk. En dan versierd met leuke gezichtjes of gezellige vormpjes. Ik besloot ook zoiets te maken. Maar dan met een winters figuurtje erop. Een rendier!
 
Ik gebruikte vier kleuren papier. Groen, rood, goudkleurig en een heel klein beetje zwart. Gezellig kerstachtig. Verder heb je lijm nodig en een schaar.
 
Waar je allereerst mee begint is een soort van driehoek. Ik haalde deze uit m'n groene papier.
 
Door middel van vouwen en knippen.
 
Het is een driehoek met twee kortere kanten en één langere. (Of ben ik nu gek en lijkt dat gewoon zo, haha?)
 
 De twee bovenste puntjes vouw je vervolgens naar beneden. (Zie foto).
 
Like this.
 
En daarna vouw je diezelfde puntjes weer (voor de helft) naar boven. (Zie foto).
 
Knip dan vanuit een ander kleur vel papier (ik gebruikte hiervoor mijn velletje goud) een driehoek die past op de bovenste helft van je boekenlegger. (Zie foto).
 
En plak die daar dan op. Kijk, zo!
 
Nog eventjes dat losse gedeelte daarachter vastlijmen ook...
 
En dan is het tijd voor de neus!
 
Een rode uiteraard, haha.
 
Ik knipte een flinke, lijkt extra leuk!
 
 En geweitjes hattie ook nodig.
 
Met een klein beetje lijm plakte ik die binnenin de boekenlegger vast.
 
Ja, het begint al echt op een rendier te lijken!
 
Dan alleen nog z'n oogjes en z'n mondje (hiervoor gebruikte ik dat kleine stukje zwart papier). En klaar istie. Dit lieve leukertje!
 
 Eventueel misschien ook leuk om als kerstcadeautje weg te geven...!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten