dinsdag 6 december 2016

DIY CHRISTMAS | Davidster kersthangers van takjes

 
Deze Davidsterren kwam ik een heel tijdje geleden eens tegen op Pinterest. (Ja, zoals je intussen vast hebt gemerkt, ik kom een boel toffe ideetjes tegen op Pinterest, haha). Het leek me gaaf om ze eens te maken maar ik wist niet zo goed wat ik daarna met deze leukertjes wilde gaan doen. Maar nu is het bijna Kerst! En nu weet ik het. Ik maakte ze en ga ze gebruiken als kersthangers!

Wij doen dit jaar geen kerstboom maar gelukkig zijn er andere plekjes zat in huis, om wat kerstigs aan of in op te hangen. Wil jij ook zo'n sfeervolle Davidster van takjes maken? Of misschien zelfs meerdere, zoals ik ook deed? Kijk dan maar met me mee! Het is eigenlijk best heel simpel...
 
Voor één ster heb je 6 takjes nodig. Redelijk dunne! Dikke takjes heb ik ook geprobeerd maar door de dikte van die takjes kreeg ik aan het eind de twee helften niet mooi op mekaar.
 
Dunne takjes dus. En garen. Welke kleur je hiervoor gebruikt is all up to you! (Ik maakte een witte, rode en groene ster).
 
De ster bestaat uit twee helften. Wat eigenlijk twee driehoekjes zijn.
 
Leg de takjes van de eerste driehoek op mekaar en knoop het garen om de uiteinden van de takjes. (Zie foto).
 
Bind het garen vervolgens meerdere keren om de takjes heen, totdat de takjes stevig aan mekaar vast zitten. (Zie foto).
 
Precies hetzelfde doe je ook met het tweede...
 
 En met het derde hoekje van de driehoek. En dan is je eerste driehoek klaar!
 
Maak daarna de bijpassende tweede driehoek.
 
En leg die driehoekjes vervolgens eerst even aan de kant als je nog meer sterretjes gaat maken!
 
Zoals ik wel deed.
 
Wanneer je alle driehoekjes in mekaar hebt gefrutseld dan is het tijd om de driehoekjes om te toveren tot echte Davidsterren! Dit deed ik met behulp van doorzichtig draad. (Sieradendraad in dit geval).
 
 Leg twee driehoekjes op mekaar, zoals je op de foto hierboven ziet. En knoop een stukje doorzichtig draad om de twee middelste puntjes. (Zie foto). (Je zou de driehoekjes eventueel nog op meerdere plekjes aan elkaar vast kunnen maken maar dat is niet perse nodig).
 
Ik vind ze erg leuk geworden!
 
Het enige wat nu nog mist zijn lusjes om ze aan op te hangen.
 
Die maakte ik van stukjes garen in dezelfde kleuren. Hatsikidee!
 
En toen kon ik een leuk plekje voor ze gaan zoeken... Ik denk dat ik ze aan onze hanglamp laat schitteren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten