zaterdag 17 december 2016

DIY CHRISTMAS | Kerst op de schouw

 
Wij hebben dit jaar misschien geen boom maar wel een schouw vol met gezellige kerstdecoratie! Onze schouw met Kerst versieren doe ik nu alweer een aantal jaren. Enorm leuk om te doen! Eigenlijk net zo vermakelijk als het versieren van een kerstboom, vind ik. En van het resultaat genieten wij misschien nog wel meer!

Dit deels denk ik ook doordat deze kerstversiering toch minder plaats in beslag neemt. Best een handige bijkomstigheid, haha! Maar ook doordat ik op onze schouw toch iets meer grotere kerstfiguren kwijt kan. Vind ik ook wel leuk. Zoals die grote dennenboom die je ziet staan, vind die zo gaaf! En die sneeuwpopjes. Absoluut mijn favoriete winterfiguurtjes! Kerstballen heb ik er niet op liggen, maar als je die nu echt zou gaan missen kun je die natuurlijk ook nog gewoon tussen de rest van je versiersels leggen!
 
Knutsel ingrediënten:
- Een schouw;)!
- Conifeer takken
- Snoeischaar (en eventueel een doos of plastic zak om de takken in te doen)
- Kerstverlichting
- Kerstdecoratie
 
 
 
 
 
Die conifeer takken hoef ik nooit ver te zoeken. Die bomen hebben we namelijk gewoon in onze eigen tuin staan!
 
 
Ik vind dit altijd zo'n leuk moment. Wanneer de kerstdozen, vol met al ons kerstspul, weer van zolder worden gehaald!
 
 
 
 
 
Ik begin allereerst met de takken en met de kerstfiguren die op een platte ondergrond moeten staan, zodat ze niet vallen. Daar omheen leg ik dan de takjes.
 
 
 
En dan is de kerstverlichting aan de beurt! Het is het handigst om die nog voor alle decoratie aan neer te leggen.
 
 
De decoratie! Hiermee maak je de schouw tot een echt kerstig (of winters) plaatje.
 
 
Mijn sneeuwpopjes krijgen altijd een ereplekje, right in the middle.
 
 
En ik leg ook altijd een boel dennenappels neer, één van mijn all-time decoratie favorites!
 
 
 
En verder versier ik onze schouw met leuke en mooie dingetjes die ik langzaam aan door de jaren heen heb verzameld. Poppetjes. Sterretjes. Rode besjes. Enzovoort. Die laatste kleinere versiersels maken het geheel uiteindelijk echt af.
 
 
Kijk maar!
 
 
 
 
Ready for some gezelligheid?
 
 
Ik word hier blij van!
 
 
Nog even een before...
 
 
En after. 'It's beginning to look a lot like Christmas'!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten