vrijdag 2 december 2016

DIY SINTERKLAAS | Sint sfeerlichtje

 
Het voelde net alsof ik voor heel even weer klein was en een lampionnetje voor mezelf maakte, haha! Die combinatie van karton en vloeipapier. Zo leuk om daar weer eens mee te knutselen! Ik maakte dit keer echter geen lampionnetje maar een Sint achtig sfeerlichtje. Gezellige huisjes met bonte raampjes!

En ik gebruikte hiervoor een lage glazen potje, heeft eens crème brûlée in gezeten en vond het destijds zonde om deze 'potjes' weg te gooien. Maar je kunt hiervoor natuurlijk ook heel prima, of juist nog beter!, een hoger glazen potje gebruiken. Waar bijvoorbeeld eens groentjes in hebben gezeten. Ideaal!
 
Knutsel ingrediënten:
- Karton (het liefst donker kleurig)
- Vloeipapier
- Schaar
- Lijm
- Potlood
- Nietmachine
- Glazen potje
- Waxinelichtje
 
 
 
Het A4 kartonnetje knipte ik in vier stukken. Twee daarvan gebruikte ik voor mijn sfeerlichtje. Aan elkaar waren deze namelijk breed genoeg voor om mijn glazen potje. Maar gebruik je een groter glazen potje dan heb je uiteraard ook meer karton nodig. Misschien drie of vier van die stukken.
 
 
 
 
Op het internet zocht ik naar leuke Sint silhouet plaatjes. Genoeg te vinden! Met een potlood tekende ik vervolgens een paar huisjes na op het karton en knipte ik daar de daken en de raampjes en deuren uit.
 
 
 
Daarna niette ik de twee kartonnetjes aan elkaar...
 
 
 
 
En ging ik aan de slag met het vloeipapier! De vloeipapiertjes knipte ik op de juiste grootte uit en plakte ik vervolgens op de uitgeknipte raampjes en deuren, aan de achterkant van de huisjes.
 
 
Kijk, zo komt het er dan uit te zien!
 
 
Nog even de kartonnetjes tot een rondje nieten.
 
 
Zodat ik de huisjes rondom m'n glazen potje kan zetten.
 
 
En klaar zijn ze! Mijn gezellige Sint huisjes!
 
 
Iedereen een hele fijne Sinterklaas avond toegewenst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten