maandag 27 februari 2017

DIY VALENTINE'S DAY | Bij elkaar horende sleutelhangers

 
D'r zijn mensen die er een hekel aan hebben. Tenminste, dat zeggen ze dan. Nou, ik niet hoor! Aan Valentijnsdag. Ik vind het juist gezellig en romantisch, deze dag van de liefde. En tuurlijk kun je mekaar elke dag van het jaar verrassen en extra liefhebben. Gelukkig wel zeg, haha! Maar zo'n dagje waarop je daar als geliefden nóg meer bij stil staat vind ik alleen maar leuk.

En dus ging ik aan de slag voor mijn liefje. Ik maakte matching keychains. Een hartje in twee delen. De ene helft voor hem, de andere helft voor mij. En ze passen precies in mekaar<3!
 
Knutsel ingrediënten:
- Polymeer klei (fimo klei) in verschillende kleuren
- Oven
- Mesje
- Satéprikkertje
- Borduurgaren
- Naald
- Twee sleutelhangers
- Eventueel wat karton en lijm
 
 
Ik koos voor natuurlijke kleurtjes!
 
 
 
 
 
Allereerst maakte ik het hartje.
 
 
Die ik daarna in twee stukken, doormidden, sneed.
 
 
Je kunt de randjes daarna een beetje met je vingertopjes boetseren zodat die minder scherp en hoekig worden.
 
 
 
En dan kun je beide delen van het hart gaan versieren!
 
 
 
Dit deed ik met een paar sliertjes en blaadjes.
 
 
 
Boor vervolgens, na het versieren, in elk deel van het hart (bovenin) een gaatje met de satéprikker.
 
 
En dan kan dit hart de oven in! (Op de verpakking van het klei staat hoeveel graden en hoe lang). Na ongeveer een half uurtje bakken is de klei hard. Even af laten koelen en dan kun je verder met knutselen!
 
 
 
 
De sleutelhangers bevestigde ik daarna met een paar touwtjes borduurgaren aan de halve hartjes. (Met behulp van de naald).
 
 
 
 
 
En toen waren deze romantische sleutelhangertjes klaar!
 

Om het cadeautje echt af te maken knutselde ik er nog een klein bijpassend kaartje bij, waarop ik de sleutelhanger (voor m'n lief) kon klikken. M'n eigen kreeg vast een plekje aan mijn sleutelbos. Happy Valentine's Day!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten