woensdag 26 april 2017

DIY KINGSDAY | Koningsdag foto props

 
Morgen is het Koningsdag! Yes, gezellig! En speciaal voor die dag heb ik vanmiddag deze vrolijke foto props gemaakt:). Foto props zijn eigenlijk kartonnen hulpmiddeltjes op stokjes om een foto nog origineler of grappiger te maken. Speciaal voor Koningsdag dus foto-props met heel veel rood, wit, blauw en natuurlijk oranje!

Een echte last minute DIY-je, want morgen is het natuurlijk al zo ver! Maar ik kan je verzekeren dat dit helemaal niet lang hoeft te duren. Het is natuurlijk wel handig wanneer je hiervoor alles in huis hebt liggen, maar heb je dat dan kun jij deze bijvoorbeeld zelfs vanavond nog in mekaar flansen!
 
Knutsel ingrediënten:
- Karton in de kleuren rood, wit, blauw en oranje
- Satéstokjes
- Plakband
- Lijm
- Schaar
 
 
Check! (Alleen de lijm mist op deze foto). Ik ga jullie hieronder laten zien hoe ik de rood-wit-blauwe hartjes props maakte, maar van de rest van mijn props laat ik alleen wat fotootjes zien. (Voor- en achterkant). Ik denk dat die verder namelijk weinig tot geen uitleg nodig hebben;). Enjoy:)!
 
 
Voor het hartje (en ook voor het vlaggetje en het hoedje) geldt: knip eerst een compleet rood hart (vlaggetje/hoedje) uit met daarbij een strookje wit en een strookje blauw. (Deze strookjes kun je eventueel een beetje golverig knippen, zoals ik dat deed).
 
 
 
Plak vervolgens eerst de witte strook op het rode hartje, ergens in het midden.
 
 
En plak daarna de blauwe strook onder de witte. (Zie foto's).
 
 
 
Eventjes goed laten drogen en dan kun je het te veel aan wit en blauw wegknippen!
 
 
Aan de achterkant bevestig je dan het stokje. Gewoon met een paar plakbandjes, blijft op zich prima zitten.
 
 
Kijk!
 
 
Leukjes:). Happy Kingsday everyone!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten