zaterdag 15 april 2017

DIY PIERCING | Navelpiercing pimpen met polymeer klei

 
Het is alweer eventjes geleden dat ik mijn navel liet piercen maar ik heb hem nog steeds! Ja, logisch natuurlijk, haha. Zo'n gaatje gaat volgens mij nooit meer weg;). Maar ik bedoel eigenlijk dat ik ook nog steeds een navelpiercing draag. Gewoon een simpel ringetje. Al jaren eigenlijk. Maar laatst kwam ik een paar oude staaf-piercinkjes tegen en besloot ik spontaan met één daarvan iets creatiefs te gaan doen.

Een ideetje dat heel leuk uitpakte wel, vind ik! Ja, dit is best een enorm leuk DIY-je als je ook een navelpiercing draagt en je zelf ook nog een beetje crea bent:). Wat je nodig hebt is dus een oude of misschien zelfs een nieuwe staaf navelpiercing. En een paar toffe kleurtjes polymeer klei (fimo). Het is eigenlijk heel simpel, kijk maar met me mee!
 
Knutsel ingrediënten:
- Polymeer klei
- Navelpiercing (een staafje, een simpele, het liefst gewoon eentje met alleen een balletje onderaan en een balletje bovenaan)
- Naald
- Eventueel kleispatels
 
 
 
 
 
 
Verzamel de spulletjes die je nodig hebt bij mekaar en begin dan met het maken van een rondje van klei. Druk deze vervolgens plat en vouw die om het onderste balletje van de piercing heen. (Zie foto's).
 
 
 
Daarna kun je dit onderste balletje gaan versieren! Ik deed dit door middel van sliertjes (takjes)...
 
 
 
En blaadjes! (De blaadjes maakte ik met behulp van een naald).
 
 
 
Ook plakte ik er nog wat mini rondjes (stipjes) bij op, in weer een ander kleurtje. Deze drukte ik vervolgens zachtjes aan met de punt van een boetseerspatel. (Zie foto's).
 
 
Kijk:)!
 
 
 
 
 
Na het versieren van het onderste balletje ga je eigenlijk precies hetzelfde doen met het bovenste balletje. Schroef die van het staafje af en beklei ook die zoals jij dat leuk vindt:)! Daarna moet de piercing nog eventjes, voor een half uurtje, de oven in en dan is je nieuwe navelpiercing helemaal klaar. Je eigen handmade version, echt wel gaaf!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten