zaterdag 5 augustus 2017

DIY SOUVENIR | Steentjes oorbellen

 
Ik heb hier nog een leuk zelfmaak-souveniertje voor jullie:)! Een paar weekjes geleden plaatste ik deze schattige strand flesjes al, en dit keer wil ik jullie laten zien hoe je op een hele leuke manier zelfgemaakte oorbelletjes kunt maken van een paar mooie steentjes die je tijdens je vakantie kunt zoeken en vinden (of hebt gezocht en gevonden).

Zoals ik eerder al vertelde zijn wij deze zomer in Schotland geweest:). Een land met veel water en daarom ook met heel veel strandjes waar vaak allemaal van deze witte steentjes lagen (en nog steeds liggen, haha). Natuurlijk moest ik daar, leuk als dat ze eruit zagen, wel een paar mooierds van meenemen;)! En eenmaal thuis besloot ik er dit te mee gaan doen... Oorbelletjes van maken!
 
Knutsel ingrediënten:
- Twee mooie steentjes
- Wax koord
- Schaar
- Twee oorhaakjes
- Twee ringetjes
 
 
Check, check.
 
 
 
Ik zocht twee steentjes bij mekaar die ongeveer even groot waren.
 
 
 
 
Daarna kun je aan de slag met het waxkoord! In dit berichtje zal ik echter niet uitgebreid gaan laten zien hoe je precies zo'n netje in mekaar knutselt want dat deed ik eerder al eens, in dit berichtje. Neem daar dus even een kijkje als je echt graag deze oorbelletjes wilt maken.
 
 
 
 
Toen ik mijn oorbelletjes zo goed als af had knoopte ik onderin de sliertjes alleen een paar simpele knoopjes, maar je zou daar voor die tijd natuurlijk ook nog een paar leuke kraaltjes op kunnen rijgen!
 
 
 
Daarna hoef je alleen nog de oorhaakjes te bevestigen. En dan zijn jouw heel speciale oorbelletjes ook al klaar! (Vind je dit een erg leuk idee maar maak je liever iets verfijndere steentjes oorbellen? Klik dan eens hier, daar maakte ik steentjes oorbellen met borduur/naai garen, ook heel erg leuk).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten